مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11922

کالکشن صدسالگی گوچی با همکاری بالنسیاگا

برند گوچی به مناسبت ۱۰۰ سالگیش، کالکشن "Aria" را ارائه داده که در چند روز گذشته واکنش‌های مختلفی را دریافت کرده و رسانه‌ای نبوده که راجع به این کالکشن حرف نزده باشد! ویدیویی که گوچی برای این ...

برند گوچی به مناسبت ۱۰۰ سالگیش، کالکشن "Aria" را ارائه داده که در چند روز گذشته واکنش‌های مختلفی دریافت کرده و تقریبا رسانه‌ای نبوده که راجع به این کالکشن حرف نزده باشد! ویدیویی که گوچی برای این کالکشن منتشر کرده، توسط الساندرو میشل و Floria Sigismondi کارگردانی شده و ادای دینی است به ۱۰۰ سال گذشته‌ی گوچی. الساندرو در ابتدای این ویدیو با اشاره به هتل Savoy، یاد بنیان‌گذار این برند و اولین منبع الهام گوچی را زنده می‌کند؛ گوچیو گوچی در اواخر قرن ۱۹ در این هتل کار می‌کرد و با دیدن چمدان‌های مسافران به فکر خلق برند گوچی افتاد. بعد از آن، ویدیو حال و هوای موزیک‌ویدیوهای پر زرق و برق دهه‌ی نودی به خودش می‌گیرد و دوران تام فورد در گوچی را به یادمان می‌آورد.   

  کالکشن صدسالگی برند گوچی

اما این فقط ویدیوی کالکشن نبود که به تام فورد اشاره داشت، در خود آیتم‌های کالکشن هم الساندرو بارها به طرح‌ها و ایده‌های گوچی در زمان تام فورد اشاره می‌کند. تام فورد که نزدیک به ۱۴ سال هدایت گوچی را به عهده داشت،‌ توانست گوچی را به عنوان برندی لاکچری و اروتیک ریبرند کند و آن را به  محبوبیت زیادی برساند. الساندرو میشل از اهمیت تام فورد برای گوچی چشم‌پوشی نکرده و اولین مدل این ویدیو را با کت‌وشلواری مخمل که تام فورد برای گوچی طراحی کرده بود به رانوی فرستاد.   

  کت و شلوار طراحی شده تام فورد برای گوچی

اما آن چیزی که در چند روز گذشته دوستداران فشن و گوچی را به وجد آورده، همکاری گوچی و بالنسیاگا در این کالکشن است. این که الساندرو برای ۱۰۰ سالگی یک برند فشن سراغ برند رقیبش برود و از آن درخواست همکاری کند، در دنیای فشن تابو به شمار می‌رود و به همین علت است که این اقدام بسیاری را شگفت‌زده کرده. اما الساندرو حضور بالنسیاگا و دمنا واسلیا در این کالکشن را همکاری نمی‌داند و گفته که بهتر است اسمش را "هک" بگذاریم. الساندرو در این کالکشن تنها از فرم‌ها و الگوهایی که دمنا واسلیا در کالکشن پاییز ۲۰۱۶ برای بالنسیاگا خلق کرد، استفاده کرده و خود دمنا در شکل‌گیری این کالکشن نقشی نداشته. با این‌که آیتم‌هایی که با همکاری بالنسیاگا خلق شده‌اند کمی بی‌ظرافت و هول هولکی به نظر می‌آیند، همچنان به احتمال زیاد بیش‌ترین فروش را در این کالکشن خواهند داشت!  

 همکاری بالنسیاگا با گوچی برای صدسالگی گوچی

همکاری بالنسیاگا با گوچی برای صدسالگی گوچی 

حضور دید هنری دمنا واسلیا در این کالکشن خودش را در ساده‌تر شدن پارچه‌ها و کمتر شدن شلوغی استایل‌ها هم نشان می‌دهد. الساندرو میشل از فشن "نازیبا" کمی فاصله گرفته و آیتم‌های عامه‌پسند‌تر و نزدیک‌تر به استایل خیابانی‌ای رو در مجموعه‌ی پاییز ۲۰۲۱ گوچی ارائه داده. تاثیر استایل خیابانی و فرهنگ هیپ-هاپ در جای جای این کالکشن و ویدیوی آن احساس می‌شود؛ هیپ-هاپ از دهه‌ی ۹۰ میلادی تا الان تاثیر بسیاری در محبوبیت گوچی داشته. استفاده‌ی زیاد از لوگو در این مجموعه، جدای از اینکه به محبوبیت گوچی اشاره دارد، به جنبش "logomania" در اواخر دهه‌ی نود هم اشاره می‌کند. موسیقی‌هایی که برای ویدیوی این مجموعه در نظر گرفته شده‌اند هم، بیش‌تر از سبک هیپ-هاپ بودند، موزیک‌هایی از لیل پامپ و ریک راس که اسم برند گوچی را در تایتل موزیک خودشان قرار داده‌اند. به گفته‌ی گوچی تا به امروز اسم این برند در ۲۲ هزار و ۷۰۵ آهنگ استفاده شده!  

  همکاری بالنسیاگا با گوچی برای صدسالگی گوچی

کلمه‌ی ‌"Aria" که به عنوان اسم این مجموعه و ویدیو  انتخاب شده، به قطعه‌ای گفته می‌شود که برای لحظه‌ای دراماتیک و حساس در اپرا نوشته شده. این کالکشن و ویدیو هم لحظه‌ای حساس برای گوچی به شمار می‌روند،‌ لحظه‌ای که اسطوره‌ی گوچی به اوج خود رسیده و قدم‌های بعدی الساندرو میشل برای این برند بیش از پیش زیر ذره بین خواهند رفت.   

الساندرو میشل که این روزها حتی با وجود بحران کرونا، حال و هوای شادتری دارد به مجله‌ی ‌‌‌WWD گفته:" گوچی همواره درحال دوباره متولد و خلق شدن است. این تولد دوباره‌ی طبیعی گوچی نشان می‌دهد که فشن به پایان نرسیده و هیچ‌گاه به پایان نخواهد رسید." گوچی در چندسال گذشته بارها به عنوان محبوب‌ترین برند معرفی شده و در فروش، فاصله‌ی زیادی با رقیبان خود دارد. او در ادامه‌ی مصاحبه‌اش با WWD و در رابطه با اسطوره‌ای بودن گوچی گفته:" گوچی تنها فشن نیست! گوچی یک فیلم است، یک آهنگ، یک کاراکتر فیلم و یک ستاره‌ی پاپ." با نگاهی به تاثیر گوچی در فرهنگ پاپ و همچنین ساخته شدن فیلم جدیدی درباره‌ی بنیان‌گذار این برند با حضور لیدی گاگا، این حرف‌های الساندرو را بهتر می‌توانیم درک کنیم.  

مجموعه‌ی پاییز ۲۰۲۱ گوچی با همه‌ی نظرات ضد و نقیضی که در موردش هست، یکی از هیجان‌انگیزترین کالکشن‌های این فصل به شمار می‌رود که به زودی در شانگهای و به صورت حضوری به نمایش در خواهد آمد.   

 کالکشن صدسالگی گوچی

کالکشن صدسالگی گوچی

کالکشن صدسالگی گوچی

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26756 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار