مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11615

تاکون پانیچگول طراح آمریکایی و نگاهش به مسیر فشن

تاکون پانیچگول (Thakoon Panichgul)  یک طراح تایلندی - آمریکایی است که در سال 1974 در ناخون فانوم تایلند متولد شده است. خانواده تاکون زمانی که او تنها 11 سال داشت، به آمریکا مهاجرت کردند...

تاکون پانیچگول (Thakoon Panichgul)  یک طراح تایلندی - آمریکایی است که در سال 1974 در ناخون فانوم تایلند متولد شده است. خانواده تاکون زمانی که او تنها 11 سال داشت، به آمریکا مهاجرت کردند. تاکون پانیچگول از همان کودکی به مد علاقه نشان می داد و زمانی که به آمریکا مهاجرت کرد، این علاقه با خواندن مجلات معتبر مد، بیشتر شد. تاکون با وجود علاقه ای که به مد داشت، رشته تجارت را برای تحصیلات دانشگاهی خود انتخاب کرد.

تاکون پانیچگول

وی بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه بوستون در سال 1997، به نیویورک رفت و به عنوان نویسنده مد مشغول فعالیت شد، ولی علاقه تاکون بیش از یک نویسنده مد شدن، بود، به همین دلیل او در نهایت در سال 2001 برای تحصیل در رشته طراحی لباس به دانشکده طراحی پارسونز که یکی از بهترین دانشگاه های هنر دنیا است، رفت.

تاکون پانیچگول

تاکون پانیچگول بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه پارسونز، در سال 2004 اولین کالکشن آماده برای پوشیدن (ready to wear) خود را ارائه داد و مورد استقبال و توجه بسیاری از زنان، مطبوعات و رسانه های مد و سردبیران این حوزه قرار گرفت. از سال 2005 که تاکون برند خود را راه اندازی کرد، مجموعه های او همواره مورد توجه بسیاری از سلبریتی ها از جمله سارا جسیکا پارکر و میشل اوباما قرار گرفت و سبب شهرت وی گشت.

تاکون پانیچگول

اکنون بیش از یک دهه است که تاکون پانیچگول به عنوان یک طراح آمریکایی شناخته شده است. او در تمامی نمایش هایش لباس های ماکسیمال و پرزرق و برقی به نمایش می گذاشت. اما او دو سال پیش در اوج محبوبیت و موفقیتش، حرکت غیرمنتظره ای انجام داد؛ او اعلام کرد: "من تصمیم گرفتم کارم را برای مدتی متوقف کنم و از خود درباره فضای فشن در حال حاضر سوال کنم".

مطالعه کنید: انواع استایل

تاکون پانیچگول

تاکون پانیچگول

تاکون پانیچگول

تاکون پانیچگول

برندهای Direct-to-Consumer مانند Everlane و Cuyana ، که هدفشان فروش بی واسطه است، قیمت های گزاف طراحان لباس سطح بالا را به چالش کشیدند و امروزه به طور کامل برای مصرف کننده ها مشخص شده است که صنعت فشن و ترندهای فصلی به چه میزان به محیط زیست آسیب می رسانند.

بازگشت تاکون پانیچگول به دنیای مد و فشن

تاکون پانیچگول امروز با اسم تجاری New Direct to Consumer، به فشن بازگشته است. او دیگر علاقه ای به Runway و به نمایش گذاشتن کارهایش ندارد، زیرا او قصد دارد لباس هایی را طراحی کند که تا قبل از آن که کهنه شوند، چند بار قابل استفاده باشند. مجموعه ای که در وب سایت تاکون منتشر شده، کاملا در تضاد با کارهای قبلیش است. طرح هایش به شدت مینیمال و ساده هستند. لباس های مجموعه های قبلی او، هزاران دلار ارزش داشت، اما لباس های مجموعه جدیدش از 75 دلار تا نهایت 225 دلار قیمت دارند.

تاکون پانیچگول

تاکون پانیچگول

تاکون پانیچگول

این تغییر و تحول عظیم در زیبایی شناسی پانیچگول، نمایانگر مسیر فشن در آینده و در زمان حال است. این که فشن سمت و سوی و مقصدش کجاست. تاکون پانیچگول در این باره می گوید: "من مشتریانی داشتم که هر فصل می آمدند و یک لباس به ارزش هزار دلار خریداری می کردند، اما اگر تو امروز با آن ها صحبت کنی، متوجه می شوی که آن ها در خریدشان محتاطتر شده و حواسشان به ابعاد دیگر ماجرا نیز هست . آن ها می دانند که دیگر نیازی به آن لباس های گران قیمت ندارند. اولویت هایشان تغییر کرده است. پس بهتر است که من هم اولویتم را تغییر دهم." پانیچگول برخلاف دیگر برندهای DTC که یک کمپانی هستند و چندین نفر آن را هدایت می کنند، به صورت فردی به طراحی و تولید پرداخته است و دیدگاه شخصی خودش را پیش می برد.

تاکون پانیچگول

"مخاطبان و خریداران، دیگر علاقه ای ندارند که برایشان مشخص شود که دامن بلند بپوشند و یا کت کوتاه...! ترندها دیگر جواب نمی دهند" به همین دلیل او تصمیم گرفته تا نقشش را به عنوان طراح عوض کند. او به جای آن که زیبایی شناسی اش را به مخاطبانش منتقل کند، تصمیم گرفته است تا نیازهای آن ها را بفهمد و براساس آن، پیشنهادهایی ارائه دهد.

"طراحان Runway اصلا به این نکته توجه ندارند که احتیاج مردم چیست! ما به این که مردم با چه چیزی راحتتر هستند و کدام لباس کارآمدتر است فکر نمی کنیم"  در حقیقت هدف تاکون پانیچگول این است که لباس هایش نه برای یکبار، بلکه چندین بار توسط بانوان، مورد استفاده قرار گیرد. او قصد دارد تا تولیداتش را بدون واسطه در وب سایت خود، به فروش برساند و همچنین قصد دارد تا این نوع عرضه تولیدات در نیویورک و سپس در شهرها و کشورهای دیگر رایج شود.

اما در پایان، تاکون  پانیچگول به جادوی فشن اشاره می کند: "ما نمی توانیم تاثیرگذاری فشن بر مردم را نادیده بگیریم و این چیزی قابل سنجش نیست؛ اما ما همه می دانیم وقتی که یک طراح، قطعه ای خلق می کند، باعث می شود که مخاطب تحت تاثیر قرار گیرد و فکر کند." و این تامل باعث تغییرات بزرگی در جامعه می شود. "من همچنان قصد دارم تا با آثارم (ضمن توجه به مسائل زیست محیطی) بر مخاطب تاثیر بگذارم".

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26756 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار