مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11550

چگونه یک ژست حرفه ای داشته باشیم؟

خیلی از ما، عاشق عکس گرفتن با اطرافیانمان هستیم. عاشق سلفی گرفتن های زیاد در طول روز و یا ثبت خاطرات لحظه به لحظه زندگی، که باعث شده افراد برای گرفتن یک عکس زیبا و ماندگار تمام تلاششان را به کار گیرند

خیلی از ما، عاشق عکس گرفتن با اطرافیانمان هستیم. عاشق سلفی گرفتن های زیاد در طول روز و یا ثبت خاطرات لحظه به لحظه زندگی، که باعث شده افراد برای گرفتن یک عکس زیبا و ماندگار تمام تلاششان را به کار گیرند تا بهترین ژست حرفه ای خود را بگیرند. اما در این میان بسیاری هستند که در عین حالی که خودشان را بسیار آراسته کرده اند اما در عکس هیچ شباهتی به خود واقعیشان ندارند همین موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس آن ها می شود و معمولا از عکس های جمعی دوری می کنند. اما سوالی که پیش می آید این است که چرا با ظاهری آراسته و زیبا، عکس هایمان بد می شود؟ گرچه همه ما با عبارت فتوژنیک بودن یا همان استعداد ذاتی خوب ظاهر شدن در عکس، آشنا هستیم اما در حقیقت خوش عکس بودن مهارتی است که نیازمند تمرین و بکارگیری روش های هوشمندانه است. ما در این مقاله قصد داریم ترفندهای مهمی که در گرفتن یک ژست حرفه ای و بهتر شدن عکس به ما کمک می کند را مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم که چگونه می توانیم خوش عکس باشیم.

زاویه صورت در عکس

از مهم ترین مواردی که باید در گرفتن یک ژست حرفه ای، به آن توجه کنید، زاویه صورت است.بگردید و بهترین زاویه صورتتان را بیابید. توجه داشته باشید که هیچوقت  نباید مستقیما به دوربین نگاه کنید(مگر این که عکاس شما یک عکاس حرفه ای باشد)، چرا که نگاه مستقیم به دوربین، صورت شما را تخت و پهن نشان می دهد. در هنگام سلفی گرفتن نیز زوایای مختلف صورتتان را امتحان کنید. سرتان را بالاتر یا پایین تر بگیرید حتی می توانید دوربین را بالاتر از سرتان نگه دارید؛ با این ترفند چشمانتان درشت تر و بینی تان کوچکتر نشان داده می شود.

مطالعه کنید: زاویه سازی صورت با روش کانتورینگ

ژست عکاسی

حالت بدن

طرز ایستادن، تاثیر زیادی در چاق و لاغر نشان دادن شما دارد؛ پس خیلی مهم است که بدانید برای داشتن یک ژست حرفه ای و بی نظیر باید به چه صورتی بایستید. برای عکس های تمام قد، رعایت نکاتی لازم و ضروریست. اگر می خواهید پاهایتان بلند دیده شود لازم است که پاهای خود را بصورت ضربدری جلوی هم قرار دهید.

ژست عکاسی

اگر به عکس سلبریتی ها دقت کرده باشید هرکدام ژست خاص خودشان را دارند اما یک ژست حرفه ای که در اکثر آن ها دیده می شود، زاویه دادن به بدن است. می توانید برای داشتن ژست حرفه ای سلبریتی ها، بالا تنه خود را مقداری کج کنید تا بین بالا تنه و پایین تنه، زاویه ایجاد شود سپس دستتان را روی پهلو قرار دهید تا ژست شما جذاب تر شود. فراموش نکنید که نباید بازوهایتان را به بدن بچسبانید چرا که شما را چاق نشان می دهد ولی نباید آن ها را آویزان کنید. دست ها باید حتما حالتی داشته باشند، به دست هایتان یک زاویه بدهید تا عکستان زیباتر شود. توجه کنید که منظور از زاویه دادن به دست ها، هر زاویه ی نیست، حتما یک زاویه صحیح و جذاب باشد.

ژست عکاسی

دست ها

دست ها از مواردی است که برای داشتن یک ژست حرفه ای باید به آن ها توجه کنید. خانم ها برای کشیده نشان دادن انگشتان دستشان باید دستای خود را اندکی باز نگه دارند و آقایان به گونه ای دستانشان را بگیرند که گویی یک سنگ در دست دارند. به گذاشتن دستانتان کنار پهلویتان دقت کنید. قرار دادن پشت دست ها بر روی پهلو، نه تنها بدنتان را درشت تر نشان می دهد بلکه حالتی خشن و طلبکارانه به شما می دهد.در عوض دستانتان را طوری روی پهلویتان قرار دهید که ناخن هایتان رو به دوربین باشد و به سرتان زاویه دهید این گونه مهربانی جای خشونت را خواهد گرفت.

مطالعه کنید: کاور ناخن با ژل

ژست عکاسی

ژست عکاسی

زبان

درست است که این یک ترفند قدیمی است ولی تاثیر گذار است و به شما در داشتن یک ژست حرفه ای کمک می کند. زبانتان را پشت دندان هایتان قرار دهید؛با این روش لبخندتان زیادی کشیده و مصنوعی به نظر نمی رسد. حتی می توانید برای زاویه دادن به چانه و گردن، زبانتان را به سقف دهان خود بچسبانید.

ژست عکاسی

لبخند

در عکس هایتان لبخند را فراموش نکنید چرا که هیچ کس چهره عبوس را دوست ندارد. درست است که لبخند زدن در عکس، سخت است و لبخند اجباری و مصنوعی نه تنها چهره شما را زیبا نمی کند بلکه چهره تان را مصنوعی تر می کند و حتی حالت صورتتان را خراب می کند. لبخند زدن نیازمند تمرین است بعنوان مثال شما می توانید برای لبخند زدن در عکس هایتان، به یک خاطره زیبا و دلنشین خود فکر کنید و یا از همان روش زبان، که در بالا به آن اشاره کردیم، استفاده کنید. یک روش دیگر که معمولا از آن استفاده می کنند، گفتن کلماتی مانند " چیز" و " سیب" است.  اما ما یک کلمه جدید به شما پیشنهاد می دهیم، "مانی" به معنای پول. زمانی که با ادای صدای " ایی" از شما عکس گرفته می شود،  گوشه بالای دهانتان را وادار به بالا رفتن می کند و خط هایی را در اطراف چشمتان ایجاد می کند که باعث می شود چهره و لبخندتان طبیعی تر به نظر بیاید.

مطالعه کنید: با آب اکسیژنه دندان هایتان را سفید کنید

ژست عکاسی

آرایش

هنگام گرفتن یک عکی حرفه ای با یک ژست حرفه ای تر، باید به این نکته توجه کنید که از مواد آرایشی براق که پوستتان را در عکس خراب می کند، استفاده نکنید و ترجیحا از مواد آرایشی مات استفاده کنید. چنانچه قصد دارید تصویری کلوزآپ از خود بگیرید، سعس کنید تنها بر روی یک بخش از صورتتان، متمرکز شوید برای مثال: اگر می خواهید چشمانتان در عکس بیشتر جلب توجه کند، لازم است که چشم هایتان را بیشتر آرایش کنید و وقت زیادی برای آن ها صرف کنید و بگذارید بقیه اجزای صورتتان طبیعی بماند.

مطالعه کنید: چگونه پوستی صاف و شفاف داشته باشیم؟

ژست عکاسی

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26816 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار