مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11351

9 روش برای جلوگیری از پیری زودرس پوست

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که گمان می کنند پوستشان نسبت به سن و سالشان، کمی پیرتر و چروکیده تر شده، یا تمایل دارید از چروک شدن پوستتان جلوگیری کنید، مقاله زیر را حتما بخوانید.

عوامل زیادی بر چروک شدن و مسن تر به نظر آمدن شما می شوند. ما در این مقاله به 9 مورد که بیشترین تاثیر را دارند اشاره می کنیم.


1) پرکاری و استرس

در زندگی امروزه ما، اغلب ما با توجه به شغل و سبک زندگی مدرن خود چند کار را به صورت همزمان یا غیر همزمان در طول روز انجام می دهیم. این چند کاره بودن، حجم بالایی از استرس را به ما القا می کند و همین مساله می تواند به پیری زودرس پوستتان منجر شود. به عبارت دیگر، استرس مزمن ناشی از کارهای روزمره، می تواند باعث ترشح سطح بالایی از رادیکال های آزاد در بدن انسان شود و این رادیکال های آزاد سلول های سالم را تخریب کرده و زمینه ابتلا به پیری و چروکیدگی پوست را فراهم می کنند.

برای رفع این مشکل کارهای خود را به طور روزانه یادداشت کنید. نظم در کار باعث کاهش استرس می شود و از شر رادیکال های آزاد و عوارض آنها هم در امان خواهید ماند.

2) خوردن  بی رویه شیرینی جات

عادت به خوردن شیرینی جات و خوراکی های حاوی قند و شکر بالا می تواند به مرور باعث چروک های بیشتر پوست شود. مولکول های شکر در بدن، خودشان را به فیبرهای پروتئینی می چسبانند و باعث ایجاد «گلیکاسیون» می شوند. گلیکاسیون هم باعث ایجاد  تیرگی دور چشم، از دست رفتن درخشندگی پوست، پف کردن دور چشم و به وجود آمدن چین و چروک های بیشتر در پوست می شود.

3) تماشای تلویزیون

یکی دیگر از عادت های نادرست امروز همه ما که می تواند باعث پیری زودرس مان شود، عادت به تماشای بیش از حد تلویزیون است. محققان در طی سال ها تحقیق علمی خود ثابت کرده اند که هر 1 ساعت تماشای روزانه تلویزیون، 22 دقیقه و هر 6 ساعت تماشای روزانه تلویزیون هم حدود 5 سال از عمر مان می کاهد، محققان معتقدند که وقتی ما بیش از 30 دقیقه جلوی تلویزیون می نشینیم، بدن شروع به ذخیره قند در سلول های خود می کند که باعث ابتلا به افزایش وزن، ایجاد چین و چروک روی پوست، تخریب تدریجی سلول ها و در نهایت کاهش طول عمرمان می شود.

4) چین و چروک دور چشم

اگر پوست تان خشک است یا بالای 25 سال سن دارید، باید حتما از کرم دور چشم استفاده نمایید. پوست اطراف چشم نسبت به پوست سایر نقاط بدن، کمی خشک تر، حساس تر و نازک تر است، در نتیجه احتمال چروکیدگی آن در سنین پایین تر هم  بیشتر خواهد بود. بهتر است از یک کرم دور چشم حاوی ویتامین A روزی 2 مرتبه استفاده کنید. ویتامین A به حفظ لطافت پوست و ساخت کلاژن این قسمت از بدن کمک زیادی می کند. 
 

5) آرایش مفرط

استفاده بیش از اندازه و مداوم از محصولات آرایشی، مخصوصا انواع چرب می‌تواند با مسدود کردن روزنه های پوستی، احتمال ایجاد چروک روی پوست را دو چندان کند. همچنین مواد شیمیایی و الکل موجود در اغلب لوازم آرایشی، باعث از بین رفتن چربی طبیعی سطح پوست هم می شوند و به مرور زمان، میزان چین و چروک های پوستی را افزایش می دهند.

در طول روز، تنها از کرم های ضد آفتاب برای پوشاندن پوست خود کمک بگیرید و اگر آرایش کردید، بلافاصله پس از رسیدن به منزل پوست خود را با آب ولرم و صابون های ملایم بشویید.

6) بد خوابیدن

خیلی از افراد عادت دارند در هنگام خوابیدن، صورت خود را در بالش فرو برند یا یک طرف صورت را روی بالش فشار دهند. این عادت نادرست باعث افزایش چین و چروک های صورت، مخصوصا در قسمت اطراف چشم ها و شقیقه ها می شود. روی شکم نخوابید و سعی کنید عادت خوابیدن به شکم یا پهلو را به تدریج به عادت خوابیدن به پشت تغییر دهید. یکی از رموز زیبایی پوست مردمان آسیای جنوب شرقی، همین عادت خوابیدن به پشت در طول شب است.

7) گرمای بیش از حد

گرم کردن بیش از حد خانه در فصول سرد سال، باعث از بین رفتن رطوبت آن و خشکی فضا می شود. همین خشکی فضا، خشک و چروکیده شدن پوست ما را هم همراه خواهد داشت. برای حفظ رطوبت خانه یک کتری پر از آب را روی گاز، شوفاژ یا سایر وسایل گرمایشی خود بگذارید تا آب آن به تدریج بجوشد و رطوبت فضا را حفظ کند.

8) چربی‌ زدایی از برنامه غذایی‌

محققان آمریکایی بر این باورند که نباید تمام چربی ها را از رژیم غذایی کنار گذاشت. آنها تاکید می کنند که مقداری از چربی های خوب برای حفظ لطافت، جوانی و شادابی پوست لازم هستند و باید در برنامه غذایی روزانه گنجانده شوند. چربی های اشباع مانند روغن های جامد و حیوانی را از رژیم روزانه خود حذف کنید و به جای آن، اسیدهای چرب امگا 3 که به وفور در ماهی، گردو، روغن زیتون، روغن کانولا و روغن کنجد پیدا می شوند را در برنامه غذایی تان داشته باشید.

9) کم نوشیدن آب

یکی از مهم ترین دلایل خشکی و چروکیدگی پوست ، کاهش آب بدن است. زمانی که بدن آب کافی دریافت نکند، دچار عوارضی مانند کاهش تمرکز و خشکی پوست می شود.

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26759 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار