مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11330

استایلیست پوشاک کیست؟

آیا تاکنون احساس کرده اید که به کسی نیاز دارید که به شما در مورد لباس و استایلتان راهنمایی کند؟

در یک جمله استایلیست پوشاک یک مشاور است که پوشاک مناسب برای مجلات مد، کمپین های تبلیغاتی چاپی و تلویزیونی، موزیک ویدئوها، اجرای کنسرت ها و حضور افراد معروف و مدل ها در مجامع عمومی و حتی افراد عادی را انتخاب می کند. معمولا استایلیست ها پوشاک بخشی از یک تیم بزرگ خلاق هستند که توسط مشتری انتخاب می شوند و در قالب گروهی متشکل از طراح مد، عکاس/کارگردان، استایلیست مو و آرایشگر برای پروژه ای با هدفی خاص فعالیت می کنند. استایلیست های سطح بالا مستقیما با طراحان لباس در ارتباط هستند تا پوشاک افراد معروف و مجلات مد را به طور سفارشی و خاص تولید کنند. یک استایلیست همچنین پوشاک بازیگران در فیلم های سینمایی، تلویزیون و تئاتر را نیز انتخاب می کند.

مطالعه کنید: مشاغل دنیای مد

در ایران آمار چندانی در مورد استایلیست ها در دسترس نمی باشد اما برطبق سایت PayScale  در سال 2017 درآمد متوسط یک استایلیست در ایالات متحده ساعتی 17.70 دلار است که درآمدی در سطح متوسطی به شمار می رود.

در ایران متاسفانه این رشته به صورت آکامیک در دانشگاه ها و مراکز علمی وجود ندارد و علاقه مندان می بایست در مراکز علمی خارج از کشور تحصیل نمایند. در ادامه تعدادی از معتبرترین مراکز علمی در این زمینه را معرفی می نماییم.

1-Central Saint Martins (London, UK)

این مرکز یکی از بخش های دانشگاه هنر لندن می باشد که به عنوان معتبرترین کالج های بین المللی در زمینه هنر و طراحی مطرح است. افراد مشهوری همچون الکساندر مک کوئین و پاول اسمیت از این مرکز فارغ التحصیل شده اند.

2- Kingston University (London, UK)

این دانشگاه مناسب برای کسانی است که می خواهند در یک شرکت بزرگ به عنوان طراح ارشد استخدام شوند. دانشجویان این دانشگاه پس از اتمام تحصیل به برندهای مطرح از قبیل آرمنی، کلوین کلین، تامی هیلفیگر، لاگوست، ماسیمو دوتی، باربری، H&M و... معرفی می شوند.

مطالعه کنید: بیوگرافی تام فورد

3- Antwerp Royal Academy of Fine Arts (Antwerp, Belgium)

دپارتمان فشن این مرکز در سال 1963 تاسیس شد. تمرکز اصلی این آکادمی بر آموزش مفهومی و تجربی قرار دارد. اگر شما علاقه مند به یادگیری به صورت تجربی و نوآورانه هستید، این مرکز برای شما مناسب است.

4-Parsons School of Design (New York, USA)

پارسونز از زمان تاسیسش در سال 1892، برنامه های دانشجویان و فارغ التحصیلانش را از طریق پنج مدرسه ارائه می دهد. این مرکز، تمرکز بر آموزش دقیق، تحقیق جامع و یادگیری مشارکتی مبتنی بر عمل دارد. افرادی مشهوری همچون دونا کاران و تام فورد فارغ التحصیلان این مجموعه هستند.

5-  Fashion Institute of Technology (New York, USA)

FIT آکادمی مد خوبی برای مهاجران است، که مایل به کار در برند های مطرح با سهم بازار بالا هستند، می باشد. در اینجا، دانشجویان به آرشیو دیجیتال نیویورک تایمز، WGSN(شبکه جهانی استایل) و برجسته ترین کتابخانه های مد و موزه های نیویورک دسترسی دارند. طراحان مشهوری همچون مایکل کورس و کلوین کلین در این موسسه تحصیل نموده اند.

6- London College of Fashion (London, UK)

این کالج ویژه دانشجویان را در 70 رشته، در مقاطع کارشناسی و بالاتر پذیرش می نماید. همچنین دارای 165 دوره کوتاه مدت در تمامی موضوعات حوزه مد و فشن می باشد.

7- Bunka Fashion College (Tokyo, Japan)

این کالج در سال 1923 تأسیس شد و در دهه 1960، توسط دانشجویانش که در پاریس حضور یافته بودند، به شهرت رسید. دفتر مرکزی کالج بونکا در شهر توکیو است و بیش از 70 شعبه در سراسر ژاپن دارد.

8-  Istituto Marangoni (Milan, Italy)

شعبه مرکزی این موسسه مد در شهر میلان است و دارای شعباتی در شهرهای فلورانس، پاریس، لندن، شانگهای و شنژن نیز می باشد. برخی از طراحان محبوب این صنعت از جمله فرانسیسکو روسو و دامنیکو دلچه در این مرکز تحصیل کرده اند.

9- Polimoda (Florence, Italy)

موسسه پلیمدا به عنوان Politecnico Internazionale della Moda در سال 1986 تاسیس شد. کارکنان اجرایی دارای تجارب عظیم در صنعت مد هستند. این موسسه پس از فارغ التحصیلی از میزان اشتغال 87٪ برخوردار است.

10-Paris, France) École supérieure des arts et techniques de la mode (

ESMOD اولین و قدیمی ترین کالج مد و فشن در فرانسه است که میزان اشتغال دانشجویان آن بیش از 90٪ است. کلاس ها به زبان انگلیسی و همچنین فرانسوی ارائه می شود. علاوه بر این، برنامه هایی را در 22 مرکز در 15 کشور برای دانشجویانی که مایل به تحصیل هستند ولی نمی توانند به پاریس بروند، دارد.

برندهای مرتبط با نوشته

دیدگاه کاربران

1 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید

آتوسا1396/8/13

مطلب جامع و کاملی بود احسند به شما ، علاقه مندان به این برند ها برای خرید لوکس ترین لباس های دنبا به سایت www.shikpoush.com هم سری بزنند ،

photocomment

جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26759 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار