مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11263

پاساژگردی قسمت پنجم "پلازا زعفرانیه"

به قلب پولدارنشینان پایتخت می رویم جایی که پولدارهای تهران در آنجا ساکن هستند و به بهشت پنت هاوس نشینان معروف است. شاید حدس زده باشید کجا خواهیم رفت !

زعفرانیه

ابتدا کمی با منطقه آشنا می شویم و بعد از آن به موضوع اصلی یعنی مرکز خرید پلازا می پردازیم.
محلی که به اعیان نشینی معروف است در منطقه 1 تهران در کوهپایه های البرز واقع شده است و از محله ها شمیرانات تهران محسوب می شود. از شمال به ارتفاعات اسد آباد و توچال، از جنوب به خیابان مقدس اردبیلی و محمودیه ، از شرق به خیابان البرز کوه و از غرب به رودخانه ولنجک و خیابان الف محدود می شود. ارتفاع این محله به 1650 تا 1800 متر از سطح دریا می رسد که اگر از داخل واحدهای بالایی مجتمعی بیرون را نگاه کنید ، میتوانید شهر را زیر پاهایتان ببینید.جمعیت مردم در این محله حدودا 24هزار نفر می باشد  و از اماکن های مهم در این محله می توان به کاخ موزه سعدآباد،دادگاه روحانیت و چند سفارت نظیر آفریقای جنوبی و برزیل اشاره کرد.این محله روی گسل شمالی تهران واقع شده است و در معرض خطر زلزله و آسیب جدی می باشد.

این محله در زمان قدیم بسیار سرسبز بود و از چندین باغ برخوردار بود که رفته رفته جای خود را به برج ها مرتفع دادند تا محل زندگی افراد سرمایه دار شود.از محله های قدیمی زعفرانیه اسدآباد است که زنان و مردان سالمند از باغ های قدیمی اسدآباد یاد می کنند و حسرت هوای پاکیزه آن زمان ها را می خورند.از آن همه باغ فقط باغ خیامی است که هنوز شکل و شمایل قدیم خود را حفظ کرده است.
این منطقه دارای 5 بوستان ، 8 مرکز علمی و آموزشی در رده های مختلف، سفارت خانه ها و مراکز مهم نظیر موزه تماشاگه زمان ، کاخ موزه سعدآباد ، رصد خانهٔ زعفرانیه و ... می باشد.

این منطقه از مراکز خرید زیادی برخوردار است که مرکز خرید پلازا یکی از انهاست.این مجتمع تجاری در تقاطع خیابان آصف و زعفرانیه واقع شده است که از 3 طبقه تجاری تشکیل شده است و حدودا 40 واحد تجاری در آن فعالیت می کنند.این پاساژ جمعیت زیادی ندارد و مردم همان منطقه بیشتر به این پاساژ مراجعه می کنند.به همین دلیل رنج قیمتی اجناس داخل پاساژ گران می باشد.
معماری این پاساژ بسیار چشم ها را به خود خیره می کند و شاید بعضی از مردم را به داخل خود بکشد. سبک این سازه مانند سازه های اروپایی و مدرن ساخته شده است.

به قدری که پالادیوم پاتوق عده زیادی شده است ، پلازا آنقدر به چشم پاساژگردان نیامده است و مرکز خریدی خلوت و کوچک در شمال تهران قد کشیده است.

 در این مرکز خرید برند های معروف داخلی و خارجی نمایندگی دارند و میتوانید هر پوشاکی را از این پاساژ تهیه کنید. از خرید کیف، چمدان و کوله پشتی ، پوشاک مردانه،زنانه،بچگانه، لوازم ورزشی، ساعت، جواهر، کیف و کفش، لوارم خانگی، و لوازم الکترونیکی، رستوران، کافی‌شاپ و قنادی نیز در پلازا وجود دارد.

این مرکز خرید دارای 210 واحد پارکینگ می باشد لذا مشکل جای پارک هم حل کرده است تا مراجعه کنندگان با خیال راحت خرید خود را انجام دهند.
 

برچسب های مرتبط

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26812 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار